مزایای رنگپاش
لطفا امتیاز دهید

رنگپاش بدون هوا

سوالی که ممکن است پیش بیاید اینکه در مقایسه با اسپری با هوای فشرده، رنگ اسپری بدون هوا چیست؟ به بیان ساده، رنگپاش بدون هوا فقط از فشار مواد بدون هوا استفاده می کند. یک پمپ برقی یا پنوماتیک یا موتور بنزینی مواد را تحت فشار قرار می دهد و مقدار مشخصی از مواد را با حداکثر فشار ۲۵۰ بار از طریق سوراخ نوک وارد می کند. این ماده را به اسپری تبدیل می کند.

دستگاه رنگپاش بدون هوا یا Airless Spray Gun، یک دستگاه پوشش دهی است که برای رنگ آمیزی سطوح بزرگ و پوشش دادن رنگ به صورت یکنواخت و با کیفیت بالا استفاده می‌شود. در این دستگاه، رنگ به صورت فشرده و بدون هوا به سطح اعمال می‌شود. این دستگاه با استفاده از فشار بالا، رنگ را از طریق یک نازل به سطح اعمال می‌کند.

این دستگاه برای پوشش دادن رنگ به سطوحی مانند دیوارها، سقف‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها، مبلمان و غیره استفاده می‌شود. این دستگاه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و به دلیل پوشش دهی یکنواخت و با کیفیت بالا، برای کارهای صنعتی و ساختمانی بسیار مناسب است. که مجموعه صنعت خلیج آماده ارائه تمامی خدمات رنگپاشی برای شما می باشد.

با توجه به مزایای دستگاه رنگپاش بدون هوا، این دستگاه برای پوشش دادن رنگ به سطوح بزرگ و پوشش دادن رنگ به صورت یکنواخت و با کیفیت بالا مناسب است. همچنین، با استفاده از این دستگاه می‌توان در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرد. این دستگاه برای پوشش دادن رنگ به سطوحی مانند دیوارها، سقف‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها، مبلمان و غیره استفاده می‌شود.

رنگپاش های بدون هوا چگونه کار می کنند؟

یک پمپ برای رساندن مواد رنگ به فشار تا ۲۵۰ بار و سپس از طریق یک تفنگ اسپری بدون هوا استفاده می شود. هنگامی که دریچه رنگ (تفنگ) باز می شود، رنگ از طریق یک سوراخ در نوک بدون هوا با اندازه مناسب مربوط به الزامات وارد می شود. اتمیزه شدن از طریق اختلاف فشار بین ماده پوشش و جو ایجاد می شود. سرعت جریان و عرض جت اسپری توسط نوک تعیین می شود.

مطالعه کنید ...  پمپ بدون هوا یا رنگپاش ایرلس

لطفا توجه داشته باشید که رنگپاش بدون هوا با فشارهای مختلف کار می کند و بنابراین نمی توان همه مواد را با هر ماشینی پردازش کرد. به عنوان مثال، برای مواد بسیار چسبناک، به یک پمپ پیستونی قوی از محدوده پیمانکار نیاز دارید. برای مثال رنگ و امولسیون چوب و فلز را می توان با سمپاش های رنگ بدون هوا اعمال کرد.

رنگپاش بدون هوا
نحوه کار رنگپاش بدون هوا

چه موادی برای رنگپاش های بدون هوا مناسب هستند؟

با استفاده از رنگپاش های بدون هوا می توان مواد مختلفی را پاشید. خلاصه ای از آنها را در اینجا جمع آوری کرده ایم:

  • رنگ های آب و حلال، لاک ها، روغن ها، جداکننده ها
  • رنگ های مبتنی بر رزین مصنوعی، رنگ های پی وی سی، لاک های ۲-K
  • پرایمرها، پرکننده ها
  • رنگ های ضد حریق، رنگ های ضد زنگ
  • امولسیون، رنگ لاتکس، چسب، درزگیر
  • رنگ بنایی، پوشش سقف، پوشش کف، رنگ رزین سیلیکونی
  • پرکننده ها و سایر مواد با ویسکوزیته بالا

رنگپاش بدون هوا چه کاربردهایی دارد؟

رنگپاش های بدون هوا برای انواع کاربردها مناسب هستند. چه در داخل و چه بیرون، رنگ و مواد را می توان روی اشیاء زیر اعمال کرد، به عنوان مثال:

  • رادیاتورها
  • دیوارها و سقف ها و در و پنجره
  • سازه های چوبی و فولادی
  • نمای بیرونی، آجرکاری
  • آسترهای سقف

تفاوت بین غلتک رنگ و رنگپاش بدون هوا چیست؟

غلتک رنگ

     – تمیز کردن سریع

     – کاربرد رنگ بیشتر طول می کشد

     – حمل و نقل مواد کار سختی است

     – داربست باید چندین بار صعود کند

     – جابجایی مکرر مواد در مناطق بزرگ

      – ماسک زدن نیز لازم است

      – ظرفیت پوشش کم و ناهموار روی سطح تیره

مطالعه کنید ...  فرایند سندبلاست، مواد استفاده شده، موارد مثبت و منفی

      – برای پوشاندن یک سطح تیره، چندین برنامه غلتکی مورد نیاز است

رنگپاش بدون هوا

      – تمیز کردن بیشتر طول می کشد

      – برنامه نقاشی کردن سریعتر است

       – مواد روی زمین باقی می ماند

     – صعود یکباره با تفنگ و شلنگ روی داربست

     – به دلیل طول شلنگ بلند، هیچ ماده ای حرکت نمی کند

      -پوشش خوب و یکنواخت روی سطوح تیره

       -پوشش یکنواخت روی سطوح بافت دار

مزایای رنگپاش بدون هوا

رنگپاش
رنگپاش بدون هوا

  پوشش منطقه ای رنگپاش بدون هوا

در حالی که رنگپاش های معمولی نسبت به برس یا غلتک متوسط شما پیشرفت چشمگیری دارند، رنگپاش های رنگی بدون هوا سرعت بیشتری هم دارند. سیستم پمپ و شیلنگ می تواند رنگ بیشتری را با اسپری کمتری نسبت به یک رنگپاش سنتی به پیش ببرد و این امر برای دیوارها و پروژه های بزرگ مناسب است.

البته، اگر فقط نیاز به پوشاندن یک منطقه کوچک دارید، ممکن است یک رنگپاش بدون هوا در واقع بیش از حد قدرتمند باشد. قبل از خرید هر رنگپاش، اطمینان حاصل کنید که درک درستی از آنچه که برای استفاده از آن استفاده می کنید، دارید تا بتوانید تصمیم مناسب را برای نیازهای خود بگیرید.

 روکش صاف و یکنواخت رنگپاش بدون هوا

رنگپاش های بدون هوا در هنگام استفاده روان از رنگ، بهترین هستند. از آنجا که رنگ به صورت قطرات ریز در می آید، شما می توانید سطحی را که روی آن کار می کنید، مساوی تر از آنچه می توانید با یک برس، غلتک یا رنگپاش معمولی بپوشانید. این واقعیت است حتی اگر سطح ناهموار، بافت یا کار با آن دشوار باشد.

 سرعت رنگپاش بدون هوا

در مقایسه با رنگ آمیزی با برس یا غلتک، استفاده از رنگپاش بدون هوا بسیار سریع است. رنگپاش شما می تواند سطوح بزرگ را با لایه های صاف و یکنواخت رنگ بپوشاند، حتی اگر سطح آن ناهموار یا بافتی باشد.

مطالعه کنید ...  نکات مربوط به سندبلاست

ما نمی گوییم که شما باید برس های رنگ خود را دور بریزید. برای پروژه های کوچک، برس یا غلتک احتمالاً تمام مواردی است که شما نیاز دارید. اما برای پروژه های بزرگ، یک رنگپاش بدون هوا کار را بدون دردسر، فشار آورد به دست و رگه های زشت ناشی از استفاده از ابزارهای سنتی نقاشی انجام می دهد.

 قابل حمل بودن

رنگپاش های بدون هوا نسبتاً سبک بوده و جابجایی آنها آسان است. می توانید آنها را در اتومبیل خود جای دهید ، از پله ها بالا و پایین کنید و آنها را با سهولت نسبی به مکان مورد نیاز خود برسانید. پیدا کردن آنها از یک دسته برس یا غلطک آسان تر است چون، زیرا فقط لازم است یک دستگاه را به کار خود بیاورید. قابلیت جابجایی آنها، همراه با دقت و کنترل آنها، به این معنی است که تقریباً هرکسی می تواند از آنها استفاده کند.

چرا رنگپاش بدون هوا فشرده سازی ندارد؟

رنگپاش های متداول برای استفاده از رنگ، که دلیل اصلی هدر رفتن رنگ و پاشش بیش از حد آن است، به هوای فشرده متکی هستند. در این میان رنگپاش های بدون هوا از فناوری پمپ و شیلنگ مشابه واشر فشار استفاده می کنند.

به دلیل این فناوری، شما می توانید به راحتی جریان رنگپاش بدون هوا خود را کنترل کرده، ضایعات را کاهش داده و پروژه خود را بسیار آسان تر و مقرون به صرفه تر از آنچه در غیر این صورت است انجام دهید.

رنگپاش بدون هوا برای چه کسانی مناسب است؟

رنگپاش های بدون هوا را می توان در هر جایی که نیاز به رنگ آمیزی به طور منظم و در حجم بالا باشد، استفاده کرد. به لطف فناوری جدید ، نتایج کامل سمپاشی را می توان به راحتی نه تنها توسط دکوراتورهای مجرب، بلکه برای اولین بار نیز به دست آورد.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 17 =