پمپ بدون هوا
لطفا امتیاز دهید

پمپ بدون هوا

چندین نوع پمپ بدون هوا وجود دارد، با این وجود دو تا از رایج ترین آنها پیستون و دیافراگم است. ما فرایند جریان سیال را برای یک پمپ به سبک پیستونی در زیر شرح داده ایم، زیرا معمول تر است.

برخی از این نام های طراحی عبارتند از:

دیافراگم، پیستون تک ضربه ای، پیستون دو ضربه ای

بخش پمپ یا مایع که غالباً قلب یک رنگپاش یا پمپ بدون هوا خوانده می شود ، بخشی است که رنگ آمیزی بدون هوا را امکان پذیر می کند.

بخش پمپ / مایعات

پمپ ، بخش مایع نیز نامیده می شود. این همان چیزی است که ماده ای را که معمولاً اسپری می شود. یعنی رنگ لاتکس ، حرکت داده و تحت فشار قرار می دهد.

پمپ های بدون هوا به طور معمول از فولاد سخت و سنگین ساخته شده اند. بنابراین می توانند فشار زیادی را برای اتمی کردن رنگ ها و سایر مواد “قابل پاشش” ایجاد کنند.

برخی از بخشهای مایع مانند پمپهای استقامتی Graco دارای ویژگیهای اضافی مانند میله Chromex آنها برای سایش طولانی تر هستند. پمپ های استقامتی کنونی Graco برای عمر بیشتر به بسته های V-Max مجهز هستند.

سیلندر پمپ بدون هوا

سیلندر بخشی است که میله ، بسته بندی ها و گلوله ها را در داخل یک قسمت سیال قرار می دهد. سیلندر همچنین بخشی از پمپ سیال است که اجازه می دهد رنگ آزادانه در سراسر پمپ جریان یابد.

رنگپاش یا پمپ بدون هوا

میله

میله جابجایی اجزای داخلی پمپ بدون هوا را به سیستم درایو متصل می کند. میله با عملکرد سیستم درایو و موتور بالا و پایین می شود. مایعات بر روی سر بالایی بارگیری می شود و هم در ضربه های سربالایی و هم در پایین حرکت می کند.

مطالعه کنید ...  شیلنگ سندبلاست

بسته بندی

بسته های پیستونی با بالا و پایین رفتن میله (مانند سرنگ پزشکان) در داخل سیلندر مهر و موم می کنند.

مایع بالادست به داخل پمپ کشیده می شود زیرا با بالا رفتن میله خلا ایجاد می شود. با بالا رفتن میله ، مایعات به سمت شلنگ خارج می شوند. توپ پایین بلند شده و اجازه می دهد مایعات به داخل پمپ بدون هوا کشیده شود و سیلندر پر شود. توپ بالایی دهانه را به قسمت پایین مهر و موم می کند.

در سکته مغزی مهر و موم توپ پایین ، توپ بالایی باز می شود و میله ای که به سمت پایین حرکت می کند مایعات را جابجا می کند (حجم میله فضا را اشغال می کند) و مایعات را به سمت خارج به سمت شلنگ منتقل می کند.

ورودی پمپ بدون هوا

در پمپ بدون هوا یا پمپ پیستونی ، ورودی یکی از دو چک توپ است که جریان سیال را از طریق قسمت سیال کنترل می کند. وقتی میله به سمت بالا کشیده می شود ، ورودی اجازه می دهد تا رنگ از لوله ورودی به سمت بالا جریان داشته باشد.

پریز

خروجی مانند شیر ورودی و توپی اجازه می دهد تا رنگ آزادانه در سراسر قسمت مایع جریان یابد. هنگامی که میله به پایین فشار داده می شود ، دریچه خروجی جریان رنگ را به سمت خارج به سمت شلنگ و تفنگ هدایت می کند.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =