رنگ پاش
لطفا امتیاز دهید

تفنگ های اسپری(رنگ پاش ها)

هرچه بیشتر در مورد تفنگ اسپری رنگ خود بدانید، عملکرد بهتری برای شما خواهد داشت. در اینجا در مورد نحوه استفاده از تفنگ اسپری صحبت می کنیم. نحوه هدف گیری، حرکت و تنظیم آن برای دستیابی به نتایج مختلف اهمیت دارد. افراد از تفنگ های اسپری متفاوت استفاده می کنند و به نتایج یکسانی می رسند.

به عنوان مثال، تغییرات در فشار هوا ممکن است با فاصله یا سرعت تفنگ های اسپری جبران شود. تکنیک تفنگ می‌تواند منجر به تفاوت‌های بزرگ در راندمان انتقال و توان عملیاتی آن شود .

تفنگ های اسپری ابزاری هستند که از هوای فشرده برای اتمیزه کردن و اعمال رنگ ها، پوشش ها و سطوح بر روی سطوح استفاده می کنند. برخی از پوشش هایی که می توان با تفنگ اسپری اعمال کرد، موادی مانند لاک، رنگ یا چسب هستند.

 تفنگ های اسپری ابزارهای حرفه ای ضروری هستند که امکان استفاده سریع و مداوم از پوشش های رنگ مایع را برای ایجاد پوشش های صاف و یکنواخت فراهم می کنند. آنها رنگ را برای انتقال موثر بر روی سطح اتمیزه می کنند. در ادامه به یک سری نکات مهم و کاربردی درباره تفنگ های اسپری که در مجموعه صنعت خلیج نیز خدمات آن ارائه می شود، می پردازیم.

تفنگ اسپری
تفنگ اسپری(رنگپاش)

نکات مهم و کاربردی تفنگ های اسپری

  • تفنگ های اسپری دارای تنظیم کننده جریان، فنجان ویسکوزیته است و می تواند برای رنگ های روغنی و آبی استفاده شود و به شما کنترل کامل روی کار رنگ خود را می دهد.
  • در تفنگ های اسپری اگر فاصله بین تفنگ اسپری و سطح را به نصف کاهش دهید، رنگ را چهار برابر سریعتر اعمال می کنید.
  • کج کردن سمپاش به بالا و پایین باعث ایجاد یک پوشش ناهموار می شود. حرکت تفنگ در یک قوس ممکن است طبیعی به نظر برسد پس بهتر است تفنگ های اسپری را به صورت مستقیم پخش کنید.
  • با هر بار استفاده سعی کنید حدود ۲ سانتی متر از اسپری قبلی را بپوشانید، این کار از ایجاد مناطق روشن یا لکه های رگه دار جلوگیری می کند.
  • برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد لبه ها و گوشه ها، تفنگ اسپری خود را در گوشه و کنار کمی سریعتر حرکت دهید.
  • اگر متوجه تغییر غیرعادی در نحوه اعمال رنگ خود شدید، نازل و محافظ را با ابزار تمیزکننده ارائه شده تمیز کنید. با این کار هر گونه تجمعی که ممکن است با نقاشی شما تداخل داشته باشد حذف می شود.
  • تفنگ اسپری شما دارای سه تنظیم برای تنظیم جریان و یک لوازم جانبی نوک باریک است. با این تنظیمات آزمایش کنید تا میزان درخواست مناسب را برای شغلی که روی آن کار می کنید بیابید.
  • آنها از هوای فشرده (تفنگ‌های معمولی) یا فشار هیدرولیک (تفنگ‌های بدون هوا) برای اتمیزه کردن رنگ به یک غبار ریز استفاده می‌کنند.
  • رنگ از یک مخزن مانند فنجان یا قوطی تامین می شود و هنگامی که ماشه کشیده می شود از طریق نازل تفنگ جریان می یابد.
  • تفنگ های اسپری اجازه می دهند که رنگ در یک لایه یکنواخت روی سطوح بزرگ بسیار سریعتر از برس زدن یا نورد زدن اعمال شود.
  • تفنگ های اسپری برای رنگ آمیزی خودرو برای اتمیزه کردن رنگ هایی مانند لاک ها، لعاب ها، یورتان ها و سیستم های پوشش پایه/روکش شفاف بهینه شده اند.
  • الگوی رنگی که از تفنگ اسپری می آید را می توان با استفاده از کلاهک های هوا و کنترل های جریان از شکل های دایره ای به عریض تنظیم کرد.
  • هنگام استفاده از تفنگ اسپری، صرف نظر از هدف خاص، استفاده از عینک ایمنی و ماسک تنفسی برای محافظت از خود در برابر غبار رنگ مهم است. همچنین رعایت دستورالعمل های سازنده برای اطمینان از استفاده صحیح از تفنگ اسپری ضروری است.
مطالعه کنید ...  وت بلاست ، یک فرایند صنعتی برای تمیز کردن سطح

به طور کلی بهتر است در ابتدا رنگ خود را خیلی کم رنگ کنید. اگر کار رنگ شما خیلی سبک است، می توان به راحتی با یک لایه اضافی آن را رفع کرد. اگر بیش از حد رنگ بمالید، ممکن است سطح خود را بیش از حد بارگذاری کنید، و به مرور زمان یک رنگ سنگین به احتمال زیاد پوسته می شود.

هدف رنگ پاش چیست؟

برای اتمی کردن رنگ (تجزیه آن به قطرات ریز) و هدایت این قطرات به سمت بخشی که باید روکش شود. رنگپاش ها باید بالاترین بازده انتقال ممکن را داشته باشند (درصد رنگ پاششی که به قسمت می رسد).

رنگپاش
هدف رنگپاش

چند نوع رنگ پاش وجود دارد؟

چندین نوع وجود دارد. از رنگپاش های همرفتی، بدون هوا، بدون هوا و HVLP به کمک هوا استفاده می شود. رنگ پاش های معمولی ممکن است از نوع خوراک فشار، جاذبه یا مکش باشند.

نسخه های الکترواستاتیک بسیاری از رنگپاش ها نیز موجود است. خوراک ساکشن (فنجان نیز نامیده می شود) و رنگپاش های جاذبه معمولاً برای کار تولید استفاده نمی شوند زیرا به ندرت بیش از یک چهارم را در خود نگه می دارند.

چگونه رنگ معمولاً به رنگپاش عرضه می شود؟

تکنیک های مختلفی برای رسیدن رنگ به رنگپاش وجود دارد:

خوراک ساکشن یا سیفون ها. رنگپاش های فنجانی از این روش استفاده می کنند. تجهیزات ساده هستند، اما ظرفیت نگهداری رنگ رنگپاش به اندازه فنجان محدود می شود – به ندرت بیش از یک چهارم.

خوراک فشار ها. رنگ به سمت رنگپاش پمپ می شود. از این رنگپاش ها برای کارهای تولیدی استفاده می شود.

مطالعه کنید ...  سندبلاست شیشه چیست؟(کاربردها، مات کردن شیشه)

خوراک جاذبه ها. رنگ توسط نیروی گرانش به سمت رنگپاش جریان می یابد. معمولاً از هوای خارجی برای رساندن رنگ استفاده نمی شود، اگرچه برخی از رنگ پاش های جاذبه HVLP از فشار هوا برای تقویت رنگ استفاده می کنند.

آیا انواع مختلف رنگپاش ها به گونه دیگری استفاده می شود؟

تفاوت هایی وجود دارد. مهمترین آنها احتمالاً سرعت رنگپاش و فاصله توصیه شده از رنگ پاش تا قطعه است. سازندگان مختلف رنگپاش ، مسافت هایی مانند اینجا را نشان می دهند:

مسافت های معمول رنگ پاش تا کار برای رنگپاش های اسپری رنگ

اسپری معمولی – ۶-۸ اینچ

بدون هوا – ۱۲-۱۴ اینچ

۸-۱۰ اینچی – HVLP

الکترواستاتیک – ۱۰-۱۲ اینچ

توجه:

رنگپاش های الکترواستاتیک حداقل به یک اینچ فاصله در هزار ولت نیاز دارند.

سرعت رنگ پاش عمدتا مورد اولویت اپراتور است ، اگرچه رنگپاش های HVLP برای جلوگیری از جاری شدن سیل ممکن است نیاز به حرکت تا حدی سریعتر داشته باشند.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =