تمیز کردن آجر با سندبلاست
لطفا امتیاز دهید

تمیز کردن آجر با سندبلاست

تمیز کردن سندبلاست خشک روش نسبتاً جدیدی برای تمیز کردن آجر و دیگر سنگها در سنگ تراشی های تازه ساخته شده است ، اگرچه این سیستم سالها در کارهای مرمت سنگ تراشی استفاده می شده است.

بسیاری از معماران / مهندسان به دلیل واکنشهای نامطلوب اسید با انواع خاصی از آجر ، تمیز کردن سندبلاست را بر تمیز کردن مرطوب (اسیدی) ترجیح می دهند. طراحان دیگر از ترس فرسایش صورت مفاصل آجر و ملات تمایلی به تمیز کردن با سندبلاست ندارند.

تجهیزات تمیز کردن آجر با سندبلاست

اساساً ، تمیز کردن با سندبلاست شامل تجهیزات زیر است: کمپرسور هوا قابل حمل ، مخزن انفجار ، نازل انفجار ، لباس محافظ اپراتورها و کلاه مناسب.

فشار هوا تحویل شده توسط کمپرسور به مخزن انفجار ممکن است از ۴۰ پوند باشد. به ۱۰۰ پوند در هر اینچ مربع مخزن انفجار با مواد ساینده مشخص شده شارژ می شود و تحت فشار قرار می گیرد تا مخلوط مواد ساینده و هوا را به داخل شلنگ انفجار و به نازل منتقل کند.

الگوی انفجار با توجه به اندازه نازل، نوع و فشار هوا تعیین می شود. سرعت تمیز کردن با توجه به نوع ساینده استفاده شده، اندازه نازل، نوع، فشار هوا، فاصله نازل به دیواره و وضعیت سطح مورد نظر تعیین می شود.

مواد مورد استفاده در تمیز کردن

مواد ساینده ای که در نظافت آجر استفاده می شود معمولاً ماسه ، کوارتز یا گرانیت است و باید تمیز و با درجه بندی ریز باشد.

مواد تمیز کننده سندبلاست باید مطابق با یکی از دو درجه بندی ذرات باشد که در مشخصات زیر ذکر شده است.

مطالعه کنید ...  ایمنی در عملیات سندبلاست

درجه بندی نوع “A” هنگامی استفاده می شود که سنگ تراشی بسیار کمی کثیف شده باشد و یا فقط مجاز به ساختن آجری بسیار سبک یا ظریف باشد.

درجه بندی نوع “B” برای تمیز کردن لکه های سنگین ملات از آجر و جاهایی که بافت متوسط سنگ تراشی مجاز است استفاده می شود.

موارد استفاده از تمیز کردن با سندبلاست

تمیز کردن با سند بلاست ممکن است برای تمیز کردن آجرهای سوخته، بدون لعاب، صاف یا بافت استفاده شود. آجر قرمز، گاو نری، سفید، خاکستری، شکلاتی و موارد دیگر در این گروه گنجانده شده است.

آجرهای ماسه ای، روکش دار، دوغاب یا ماسه سنگ نباید با سندبلاست تمیز شود، مگر اینکه با هیچ روش دیگری تمیزکاری انجام نشود، زیرا صورت آجر به طور دائمی آسیب می بیند.

آجرهای دست ساز یا اصلاح شده نیز ممکن است توسط ماسه بلاک برای همیشه تغییر شکل داده شود.

برای احتیاط بیشتر، باید قبل از اجازه تمیز کردن سندبلاست، تأیید سازنده آجر گرفته شود.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پانزده =